zabiegi kwietnia
sprawdź >>
Konsultacja supelementacyjna - co to takiego i dla kogo ona jest?
Czas czytania: 4 min

O konsultacji z kosmetologiem powiedziano już bardzo dużo, ale co z działaniem na skórę od środka? Czy suplementy są konieczne do prawidłowej pracy naszego organizmu, co jest widoczne m.in. na naszej skórze?

Podobnie jak nerki, serce i mózg, skóra jest jednym z narządów w ludzkim ciele. Jest największym i najcięższym z nich. Jej powierzchnia wynosi prawie 2 m², a waga stanowi około 15 procent masy całego organizmu. Grubość skóry różni się w zależności od obszaru ciała, przy czym jest najgrubsza na podeszwach stóp (1,4 mm) i najcieńsza na powiekach (0,02 mm).

Skóra pełni mnóstwo istotnych funkcji, takich jak: ochronna, percepcyjna, regulująca temperaturę, diagnostyczna, odpornościowa i umożliwia nam wchłanianie substancji. To skóra zapewnia ochronę przed urazami mechanicznymi i chemicznymi oraz chroni przed niekorzystnym wpływem czynników zewnętrznych, takich jak zimno, upał i promieniowanie UV. 

Jej wygląd zmienia się, gdy pojawiają się niedobory witamin i minerałów, a także w przypadku problemów związanych z zaburzeniami hormonalnymi. Jeśli pragniemy, aby nasza "ochronna bariera" mogła w pełni wykonywać swoje funkcje, konieczne jest kompleksowe zadbanie o nią zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz.

Co to znaczy? Postaw na właściwą suplementację i dietę!

Jest kilka filarów zdrowej skóry. W kontekście kosmetologii stawiamy przede wszystkim na dobre oczyszczenie skóry. Dermatolodzy i kosmetolodzy od dawna podkreślają, że naszym największym błędem jest brak dokładnego oczyszczenia skóry. Wiele z nas kładzie się spać z twarzą brudną od kurzu, smogu, miejskich zanieczyszczeń i kosmetyków, nie dając skórze szans na nocną regenerację. W konsekwencji możemy zaobserwować objawy przedwczesnego starzenia skóry: zaczerwienienie, przesuszenie, niedoskonałości i drobne zmarszczki.

Kolejny krok to ochrona przed promieniowaniem UV. Cały rok, bez względu na pogodę - jako ostatni etapu pielęgnacji (przed kosmetykami kolorowymi), nakładamy krem z SPF 30 lub 50!. 

Dalej: co za dużo to nie zdrowo! 

Warto zrozumieć, że nadmiar kosmetyków w pielęgnacji skóry może przynieść takie same szkody, jak ich brak. Nie jest konieczne stosowanie wielu rodzajów serum, toników złuszczających, maseczek, olejków, kremów i mgiełek do twarzy w codziennej pielęgnacji. Ciągłe "bombardowanie" skóry różnymi aktywnymi składnikami i syntetycznymi substancjami może skutkować nadwrażliwością skóry i jej negatywną reakcją. Dlatego w codziennej rutynie pielęgnacyjnej warto postawić na prostotę. Jak wybrać właściwa pielęgnację domową? Tu z pomocą przychodzą nasi kosmetolodzy i wielopłaszczyznowa analiza skóry Lumiscan, której zwieńczeniem jest dobór odpowiedniej pielęgnacji domowej. 

Ile kosmetyków powinno znajdować się w Twojej kosmetyczne? Naszym zdaniem 5 to optymalna liczba! Ale 5 dopasowanych do potrzeb Twojej skóry… 

Skóra ma swoje potrzeby

Skóra jest zdecydowanie związana z naszym zdrowiem i żywieniem. Warto pamiętać, że dieta ma wpływ na jej wygląd i kondycję. Oto kilka kluczowych składników odżywczych, które są istotne dla zdrowia skóry:

  • Witamina C: Jest silnym antyoksydantem i pomaga w produkcji kolagenu, co przyczynia się do elastyczności skóry. Znajdziemy ją w cytrusach, papryce, kiwi i truskawkach.
  • Witamina E: Kolejny antyoksydant, który pomaga chronić skórę przed uszkodzeniami spowodowanymi działaniem wolnych rodników. Jest obecna w olejach roślinnych, orzechach i nasionach.
  • Witamina A: Wspomaga zdrowy wzrost komórek skóry i może pomóc w zwalczaniu trądziku. Źródła to np. marchew, słodkie ziemniaki i szpinak.
  • Witamina D: Wspiera zdrowie skóry, a jej głównym źródłem jest ekspozycja na słońce. Jednak zawsze stosuj ochronę przeciwsłoneczną, aby uniknąć nadmiernego narażenia na promieniowanie UV.
  • Składniki mineralne: Selen, cynk i miedź są ważne dla zdrowej skóry. Można je znaleźć w orzechach, nasionach, mięsie i owocach morza.
  • Kwasy tłuszczowe omega-3: Pomagają w utrzymaniu nawilżonej skóry i zmniejszeniu stanów zapalnych. Są obecne w rybach morskich, nasionach chia i lnianych.
  • Antocyjany: Te związki, obecne w jagodach, czarnej porzeczce i winogronach, mogą pomóc w ochronie skóry przed uszkodzeniami oksydacyjnymi.

Na szczególna uwagę zasługuje też KOLAGEN rybi typu I, który jest głównym rodzajem kolagenu w naszej skórze - jest niezwykle istotnym składnikiem. Ma pozytywny wpływ na różne aspekty naszego organizmu, począwszy od poprawy jakości skóry, aż po zmniejszenie widoczności cellulitu. Kolagen, nazywany często "białkiem młodości", odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu nawilżenia, jędrności i elastyczności skóry. Niestety, jego poziom w organizmie zaczyna maleć już po 25. roku życia.

Czy zatem da się wprowadzić wszystkie niezbędne składniki odżywcze prosto z diety?

Z tym bywa trudno - niedojadamy, niedopijany odpowiedniej ilości wody… mamy za mało czasu, produkty w sklepach nie są odpowiedniej jakości. Co wtedy? Po pierwsze pamiętaj, że zawsze podstawą właściwej pracy organizmu jest odpowiednia i zbilansowana dieta, a do tego SUPLEMENTACJA

Wydaje się, że o suplementach powiedziano już wsyztsko, ale czy na pewno? Kluczowe przy doborze suplementów jest to czy na prawdę mają w sobie to co obiecują producenci! Czyli standaryzacja składników - inaczej mówiąc ilość składnika w składniku. Standaryzacja składników odnosi się do procesu ustalenia i zachowania określonej zawartości lub stężenia konkretnych substancji lub składników w produkcie lub materiale.  Standaryzacja polega na ustaleniu norm lub wytycznych dotyczących zawartości określonych substancji lub składników w produkcie. Te normy mogą być regulowane przez przepisy prawne lub ustalane przez producenta wewnętrznie. Standaryzacja to też zachowanie spójności: Poprzez standaryzację można zapewnić spójność i jakość produktu. Oznacza to, że każda partia produktu będzie zawierać tę samą ilość lub stężenie określonych składników.

Konsultacja tsuplementacyjna - co to takiego? I dlaczego jej potrzebujesz?

Konsultacja suplementacyjna to spotkanie z Kosmetologiem z wykształceniem dietetycznym - Karoliną Perl, w trakcie którego dopasujemy właściwe dla Twoich potrzeb suplementy. 

Jakie etapy wchodzą w skład takich konsultacji?

  1. Ocena zdrowia i stylu życia
  2. Analiza Twojej diety, 
  3. Ocena ryzyka niedoborów: ndywidualizacja planu: Na podstawie zebranych informacji, specjalista opracowuje spersonalizowany plan suplementacji, uwzględniający indywidualne potrzeby pacjenta. Plan ten obejmuje wybór odpowiednich suplementów, ich dawkowanie i harmonogram przyjmowania.
  4. Monitorowanie postępów
  5. Edukacja: konsultacja suplementacyjna to także okazja do edukacji pacjenta na temat roli składników odżywczych, suplementów i ich wpływu na zdrowie. Podczas tego spotkania dowiesz się dlaczego konkretny suplement jest zalecany i jak go prawidłowo przyjmować.

Jeśli zatem przyjmujesz suplementy, ale robisz to na własną rękę, bez wyczucia i dokładnej wiedzy lub jeśli masz poczucie, że one nie działają - taka konsultacja jest dla Ciebie!

przeczytaj również:
22 lutego, 2022 | Czas czytania: 4 min
Cellulit – jak się pozbyć? Czytaj więcej
22 marca, 2021 | Czas czytania: 4 min
BLIZNA POPARZENIOWA- STUDIUM PRZYPADKU Czytaj więcej
10 września, 2020 | Czas czytania: 5 min
tłusta? sucha? mieszana? przejdź na "TY" ze swoją skórą Czytaj więcej
1 2 3 25
Zarezerwuj 30 minut na bezpłatną konsultację
Porozmawiajmy!
#gabinetyanpatu
Newsletter
Obiecujemy, że nie będziemy obciążać Twojej skrzynki. Wysyłamy tylko e-maile i oferty, które mają good vibe.

    TOP ZABIEGI
    MENU
    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
    magnifier linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram